Szukaj

Wpis na blogu

Wyprawa 2012 - podsumowanie

Wyprawa 2012 – podsumowanie

Po sześciu tygodniach, niestety, urlop się skończył i musieliśmy wracać do kraju. Drugie spotkanie z Kaukazem Południowym tylko podsyciło ogień naszych uczuć do tego niezwykłego regionu. Za nami podróż po Gruzji, Armenii, Górskim Karabachu i powrót autostopem przez Turcję, Bułgarię, Rumunię i Ukrainę. Oto podsumowanie podróży.

Południowy Kaukaz jest magiczny i nie sposób jest oprzeć się jego czarowi. Dlatego po raz pierwszy w naszych podróżach wróciliśmy w rejon, który odwiedziliśmy wcześniej. Jednak tym razem postawiliśmy przed sobą sporo wyzwań wspinaczkowych i górskich. W Gruzji próbowaliśmy się z trzecim szczytem kraju – Kazbekiem 5033 m n.p.m. Przy niesprzyjającej pogodzie dotarliśmy do wysokości 4750 m n.p.m. Odwiedziliśmy niezwykle dziewicze rejony wspinaczkowe: Chaukhi i Chiatura, gdzie spędziliśmy najspokojniejsze i najpiękniejsze dni podczas całej kaukaskiej przygody. W Górskim Karabachu zapuściliśmy się w dzikie rejony, gdzie górskie, azerskie wioski straszą pustymi domami. Widzieliśmy kompleksy klasztorne w Gandzasar (X-XIII wiek) i Dadivank (IX-XIII wiek). Natomiast w Armenii zwiedziliśmy kompleks katedralny Apostolskiego Kościoła Ormiańskiego w Eczmiadzynie.

Poza górami były też spotkania z wodą: relaksowaliśmy się w leczniczych gejzerach w Górskim Karabachu, odpoczywaliśmy nad wschodnim brzegiem Jeziora Sewan w Armenii, a w Gruzji nie zabrakło budowania zamków z piasku nad Czarnym Morzem w Ureki. Odwiedziliśmy gruzińskich i ormiańskich przyjaciół, a także spotkaliśmy wielu wspaniałych ludzi i nawiązaliśmy nowe znajomości. Tradycyjnie setki kilometrów przejechaliśmy autostopem.

Bardzo serdecznie dziękujemy partnerowi generalnemu wyprawy firmie internetowej wspin.net za sponsoring sprzętu wspinaczkowego. Dziękujemy również Władzom Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie za możliwość treningów na ścianie wspinaczkowej oraz firmie Pajak Sport za plecak wyprawowy. Partnerami medialnymi wyprawy byli: Dziennik Polski, Radio Kraków Małopolska, Magazyn Górski, National Geographic Traveler, portal kaukaz.pl.

Podziel się:

Zobacz także

Luboń Wielki
Poznawanie
zdzieckiemwplecaku

Luboń Wielki z dzieckiem

Małe schronisko na Luboniu Wielkim przypomina magiczny domek. Patrząc przez jego okna na cztery strony świata widać drewniane rzeźby słowiańskich bożków, ołtarz poświęcony JPII, wieżę

Czytaj więcej »
Dargavs
Fotoreportaż
zdzieckiemwplecaku

Dargavs – miasto umarłych

W różnych kulturach z miejscami pochówku wiążą się swoiste tradycje, obyczaje i zachowania. Może to dziwnie zabrzmi, ale niektóre nekropolie są niezwykłe. Dla jednych są