Wyprawa 2009 – podsumowanie

Wyprawa 2009 - podsumowanie

Wyprawa 2009 to nieźle zakręcona podróż. Na początek z plecakami pchaliśmy wózek z Mikołajem przez najwyższe pasmo Hiszpanii. Najpierw wyszliśmy na Veletę 3396 m n.p.m. – drugi co do wysokości szczyt Sierra Nevada, następnie na Mulhacen 3478 m n.p.m. – najwyższy szczyt na Półwyspie Iberyjskim i w europejskiej części Hiszpanii. Mikołajek ten drugi zaliczył prawie o własnych siłach (prawie, bo na początku podejścia niosłem go w pustym plecaku).

Następnie przeżyliśmy tramping po południowym wybrzeżu Hiszpanii i Portugalii. Wylegiwaliśmy się na pięknej wyspie Ilha de Tavira położonej na Oceanie Atlantyckim. Pieszo dotarliśmy do najbardziej na południowy zachód wysuniętej części Europy – Przylądku Św. Wincentego. Na koniec zwiedziliśmy trzy stolice: zakochaliśmy się w Lizbonie, podziwialiśmy królewski Madryt i przejechaliśmy łamiącym się wózkiem nocną Pragę.

Refleksje – Wyprawa 2009

• Mikołaj bardzo dobrze adaptuje się do wysokości.
  • Jeśli ktoś powie, że przez góry da się przejechać rowerem, to można także przejechać wózkiem dziecięcym.
  • Południe Portugalii jest po prostu magiczne. Z pewnością kiedyś tam wrócimy, ale już bez wózka dziecięcego.